Jak vznikla deNatura: příběh party kamarádů, kteří chtěli vytvořit sérum pro své přítelkyně

Co stálo za vznikem značky deNatura, jak vypadaly úplné začátky a kdo z našich kluků testoval sérum na vlastních řasách? U příležitosti 4. narozenin deNatury jsme se společně s Tomášem, Ondrou a oběma Honzy ohlédli zpět za prvními nápady, objednávkami i výzvami, které je naučily spolu opravdu fungovat jako tým. Pokud se chcete dozvědět trochu více o lidech, kteří stojí za vývojem vaší oblíbené kosmetiky, pak vás tenhle rozhovor bude bavit.

Když stačí jedna věta, aby se zrodila značka

Jak vzniká značka přírodní kosmetiky? Třeba tak, že se pár kluků schází v podniku v České Lípě, baví se o životě, podnikání a nápadech a jednoho dne někdo z nich jen tak mezi řečí prohodí: „Moje přítelkyně zkouší pořád nějaká séra na růst řas a stěžuje si, že žádné z nich nefunguje.“ Z téhle jednoduché věty se zrodil nápad na značku, která dnes pomáhá desetitisícům žen cítit se ve své kůži krásně a přirozeně.

Od začátku jim nešlo o nic jiného než o jednu věc: vytvořit růstové sérum, které opravdu funguje. Takové, které budou s radostí používat jejich přítelkyně. A téhle filozofie se drží dodnes. Každý nový produkt vzniká s maximální péčí, testuje se, ladí, vylepšuje… tak, aby ho všechny holky (ale i někteří z kluků) z deNatury pyšně zařadili i do své vlastní kosmetické rutiny. 

První „wow moment“ přišel už během testování – když viděli výsledky na svých přítelkyních a kamarádkách. V tu chvíli bylo klukům jasné, že vytvořili něco, co má smysl. A tehdy si řekli, že do toho jdou naplno.

První rok? Spíš Oppenheimer než romantická komedie

Kdyby měli začátek značky popsat jako film, prý by to byl Oppenheimer. Ne kvůli výbuchům, ale kvůli vědomí, že tvoří něco velkého – i když si v tu chvíli ještě úplně neuvědomovali, jak moc. 

A pokud jde o další roky,“ říká Honza, „tak to připomínalo spíš Rychle a zběsile.“ Značka rostla, přibývaly objednávky, zákaznice, produkty… ale s nimi naštěstí i pravidelné porady a snaha držet si systém, díky kterému všechno stále zvládají. 

Testováno na vlastních řasách

V deNatuře se produkty nevymýšlí od stolu – kluci je opravdu znají. A někdy i doslova na vlastní kůži. „Moje přítelkyně je tady v deNatuře vývojářka a všechny vzorky chodí k nám domů, takže jsem vždycky takový první pokusný králík,“ přiznává Tomáš s úsměvem. A Honza s Ondrou přiznávají, že už vyzkoušeli dokonce i naše sérum na řasy.

Proč? Protože nechtějí prodávat něco, co by sami nevyzkoušeli. A taky proto, že je zajímá, jak to celé funguje. Od kartáčku až po účinky. Vtipkují, že v hospodě se tím sice moc nechlubí, ale zároveň jsou na vývoj produktů upřímně hrdí.

Značka od začátku roste – a spolu s ní i tým, který za ní stojí. A i když dnes řeší desítky objednávek denně, složité kampaně a provoz celého e-shopu, základ zůstává stejný: lidskost, nápad, nadhled. A radost z toho, že mohou tvořit něco, co má smysl.

Pusťte si celý rozhovor a poznejte kluky z deNatury tak, jak je (možná) ještě neznáte.

Laura Brázdová Správa sociálních sítí

Mým hlavním úkolem je plánování a tvorba obsahu na sociálních sítích a jejich denní správa. Tvořím zejména na platformy Instagram a Facebook, kde také odpovídám na vaše zprávy a komentáře. Miluju tanec, cestování a čas strávený s rodinou či přáteli!

Raději slovensky?

Příběhy našich zákaznic nyní najdete i na našem slovenském webu!

Číst příběhy ve slovenštině